„BB“ karosérie 2024


Tak jak jsem slíbil na rok 2024 jsem připravil barevné téma pro naše auta takže kdo bude mít chuť může se do toho pustit podle mého návodu. Jinak jsem v tomto příkladu použil karoserii AXI230052 pro auto AxialSCX10 PRO.

1.krok – výběr předlohy.

Při výběru si vždy projdu různé projekty na webu a co se mi líbí použiju nebo modifikuju. Na naše auta jsem chtěl nějaký přírodní motiv a ten jsem našel. Součástí výběru je pak i částečná vizualizace na danou karoserii tzn nafotím si ji, přenesu motiv aplikuju cca barvy co si představuji a finálně vyberu. V tomto případě jsem si vybral poslední foto.

2.krok – vytvoření šablon.

Předlohu kterou si vyberu si ve Wordu usadím cca 1:1 ke tvarům karoserie k pozdějšímu tisku.

Link pro stažení šablon tisku: https://fastshare.cloud/27635129/axial-pro-bb-karoserie-sablony-tisku.docx

3.krok – tisk šablon na maskovací samolepku.

Použil jsem novou maskovačku tak uvidíme jak bude fungovat: (SH-PMA4000) Modelcraft maskovací papírová fólie 195x280mm (5ks)

Doma nemám laserovou tiskárnu a tak jsem tisknul na inkoustovou, které se ale na maskovačku moc nehodí protože se rozmazává.. s troškou šikovnosti ale jde použít což uvidíte dále.

4.krok – vyříznutí šablon.

Motiv na boku auta jsem rozřezal na tři kusy protože pak je budu postupně odlepovat jak budu barvit jednotlivé pozadí (na obrázku je pro představu motiv zatím rozřezán jen na 2kusy a poslední hory oddělím později). Vytvoření „Pláství“ dá časově opravdu zabrat – pro „BB“ karoserii 2024 tyto plástve nemusí být jen jsem to zkoušel jak budou vypadat, protože se mi to líbilo na jiných autech. Jinak jsem celou dobu pro podsvit samolepek nebo odlepování v průběhu používal LED Light Pad panel super věcička.

5.krok – příprava karoserie.

Karoserii je nutné pořádně odmastit, já to dělám obyčejným mýdlem a poté pořádně opláchnu. Po vysušení povrch očistím mikrovláknem co je např. pro brýle.

6.krok – nalepení šablon.

Šablony postupně nalepuji na povrch karoserie a přitlačím tak, abych vytěsnil vzduch hlavně u okrajů z důvodu zamezení vniknutí barvy pod samolepku. Motivy na boku karoserie se skládají ze 3 kusů, které postupně nalepuji na sebe tak jak byly odstřiženy. Na mezery mezi motivy nalepím stejnou maskovací samolepku aby nedošlo k prostřiku barev.

7.krok – stříkání hlavní barvy – PS30 Brilliant blue.

Hlavní barvu jsem vybral modrou ale každý může použít libovolnou barvu.

8.krok – stříkání motivu les – PS21 Park Green.

Po stříkání lesa odlepím samolepku prvních hor.

9.krok – stříkání prvních hor – PS07 Orange s podstřikem PS01 White.

Po stříkání prvních hor odlepím samolepku druhých hor.

10.krok – stříkání druhých hor – PS41 Silver.

Po stříkání druhých hor odlepím samolepky pláství.

11.krok – stříkání pláství na střeše – lehký postřik PS14 Copper a poté PS18 Metallic Purple.

12.krok – stříkání BB textu – PS21 Park Green.

Po stříkání BB textu odlepím zbývající samolepky oken.

13.krok – podstřik celé karoserie – PS63 Gun a podstřik oken, lehké zatmavení – PS31 Smoke.

14-krok – odlepení ochranné folie a osazení na auto.. nevypadá to zle .

A první focení v terénech > https://www.rajce.idnes.cz/haiso/album/rc4x4-axial-pro-na-drkaci-28-12-2023

Napsat komentář